diumenge, 11 de març del 2012

Chicken tikka masala

Ingredients per a 4 persones:
- 1 kg de cuixa de pollastres desossada.
- 5 cebes
- 500g de tomàquet fregit
- 300ml de crema de llet
- Barreja d'espècies índies (coriandre, bitxo, pebre, all, ceba, sal, comí, càssia, clavell, cúrcuma i cardamom) 
- Arròs blanc per acompanyar


Preu: 8-10 euros


Avui fem un plat indi, que vam conèixer fa dos anys en el nostre viatge a aquest país de tants contrasts. És un plat fort i especiat, que es pot fer picant o suau i que a nosaltres ens agrada molt. Aquesta entrada la fem un dia que també tenim convidats, així que esperem que els hi agradi.

Per començar pelem les cebes i les tallem a quadradets ben petits. Les posem a una cassola a fregir a foc suau. Per altra banda tallem també el pollastre a trossets petits. Nosaltres ho fem amb cuixa dessosada, que sempre queda més gustós que amb el pit. Un cop tallat els fregim a una paella tot just per a que agafi una mica de color i deixi anar l'aigua que porta.

Volem que la ceba sigui la base de la salsa i no es trobi, així que hem de tenir paciència i esperar que sigui ben cuita. Després afegirem el tomàquet i la crema de llet. També podem utilitzar iogurt natural o llet de coco en comptes de crema de llet. Ho barregem ben barrejat i a continuació afegim la clau del plat: les espècies. Nosaltres tenim una bosseta de Masala (barreja) que vam comprar a Jodhpur i és el que utilitzem.

Afegim el pollastre i deixem coure juntament amb la salsa amb la cassola tapada i a foc lent durant uns 30 minuts. Per servir-lo, ho acompanyem amb una mica d'arròs blanc i de naan (Pa indi). Sinó en trobem ho podem menjar amb pa de pita o pa normal. Que vagi de gust! 

1 comentari:

  1. Una proposta boníssima. Jo la tinc pendent! També tinc un potet amb una barreja d'especies índies que vaig comprar quan vaig anar a l'India, així es que ben aviat m'hi posaré

    ResponElimina