diumenge, 4 de març de 2012

Escalivada

Ingredients per a 4 persones:
- 3 pebrots vermells
- 2 albergínies
- 3 cebes
- 2 llaunes individuals d'anxoves
- Olives negres
- Oli i sal

Preu aproximat: 8 euros




Avui fem un plat típic català molt saludable: l'escalivada. Normalment ho hauríem de fer aprofitant les brases després de coure carn a la brasa, quedaria amb un aroma molt més bo de llenya. Però, som de ciutat i no tenim aquesta possibilitat, així que ho farem al forn. Veureu que és molt senzill, gairebé no porta feina i està boníssim!

Per començar posarem el forn a escalfar a 200ºC, mentre rentem la verdura amb aigua abundant. Les cebes les pelarem i ho col·locarem tot a la safata. Hem d'intentar que les cebes i albergínies siguin petites/mitjanes, d'aquesta manera tindran el mateix temps de cocció que el pebrot, sinó haurem de començar primer amb aquestes verdures i després afegir els pebrots. Posarem un rajolí d'oli i sal i cap al forn. Ho deixarem coure 1 hora, i ho girarem de tant en tant per a que la cocció sigui uniforme per tots el costats.

Quan hagi passat el temps deixarem refredar una mica i pelarem i tallarem a tires amb l'ajuda d'un ganivet totes les verdures. Col·locarem les tires de pebrot, albergínia i ceba en una safata. Després tirarem per sobre una mica del suc de la cocció, oli d'oliva i sal. Finalment, col·locarem unes anxoves i olives negres per sobre com a decoració. També hi podríem posar all tallat ben petit, bonítol o tonyina si ens agrada.

Per menjar-ho, res millor que un bon pa torrat per acompanyar. Bon profit! 

2 comentaris:

  1. A part de ser un plat boníssim, dona poca feina i és molt saludable. Tot són avantatges.
    Les cebes, les poseu senceres?
    Conxita

    ResponElimina
  2. A les cebes els costa una mica més que a la resta així que les vam posar partides.

    ResponElimina