dissabte, 26 de gener del 2013

Ànec amb naps

Ingredients per a 4 persones:
- 4 cuixes d'ànec
- 3 porros
- 4 naps grans
- 600 ml de caldo de pollastre
- 4 pastanagues
- 4 naps petits
- vi blanc
- oli, sal i pebre
- una mica de farina

Preu aproximat: 12-14 euros


Amb l'arribada del fred i de l'hivern tornen els caps de setmana tranquils, de quedar-se a casa i no poder sortir gaire. És temps de pel·lícules al sofà i de tenir temps per a la nostra afició la cuina! Com per exemple la recepta que avui us preparem: ànec amb naps!

Comencen enfarinant les cuixes d'ànec i passant-les per la paella amb oli, fins que la pell quedi ben cruixent. Les retirem a un plat, i al mateix oli de la paella i afegim els porros tallats a trossos ben petits. Salpebrem i ho deixem sofregir a foc ben suau durant uns 30 minuts. Després afegim de nou les cuixes d'ànec, un raig de vi blanc i el brou. Tapem i deixem coure durant 1 hora i mitja a foc suau.

Per altra banda pelem els naps i els tallem a trossos mitjans. Els passem per la paella amb una mica d'oli. Els reservem. Nosaltres hem agafat uns naps de mida petita i unes pastanagues per fer una mica de guarnició. Primer ho escaldarem amb aigua durant 2-3 minuts. Després ho marquem a la paella ben calenta.

Afegim els naps a la cassola i ho deixem coure 20 minuts més tot junt. Ara ja podem muntar el plat amb la cuixa, la guarnició i els naps amb salseta. Bon profit!

5 comentaris:

  1. Y tanto que es tiempo de frió y de películas al sofá, llevo hoy tres seguidas y cocinando por la mañana.
    Una manera muy rica de preparar unos muslos de pato, normalmente utilizo confit, pero puede ser que así le das más variedad de ingredientes y sabores, tendré que probar.
    Un beso y buen Domingo.

    ResponElimina
  2. fa molt bona pinta! ideal per menjar un diumenge!
    Jo no m'acabo d'atrevir amb l'ànec, no sé perquè, deu ser falta de costum perquè està molt bo!
    ptns!!

    ResponElimina
  3. Jo tampoc no he cuinat mai ànec, en canvi quan l'he menjat al restaurant m'ha agradat molt. Ara, tinc una bona recepta ( la vostra) per decidir-me a fer ànec.
    Moltes gracies per la recepta.
    Petons
    Conxita

    ResponElimina
  4. Aquest plat el vaig tastar a Cerdanya... l'ànec em va encantar però els naps... no massa.

    Però es pot fer i no menjar-se els naps, veritat??

    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  5. Jo mai he cuinat ànec... No sé perquè però m'imaginava que tindria un preu irrisori, hahhah Com que a casa no en cuine, quan vaig al restaurant intento agafar-lo XD
    Els naps, però, no m'agraden massa. Tot i així segur que és un plat ben bo ^^
    Molts petons :D

    ResponElimina